pondělí 3. března 2014

Návrh na vklad do katastru nemovitostí

Tak jsem dnes jela opět do Benešova, tentokrát sama.

Nejdřív na odbor výstavby za nejmilejší úřednicí co chodí po světě, která nám hned napoprvé maximálně vyšla vstříc, na seznamu zařizování zaškrtla jen věci, které jsou pro náš případ doopravdy nutné a rovnou nám dala formulář pro zkrácené stavební řízení.

Dnes jsem tam jela znovu, protože máme hlavy děravý - abychom se ujistili, jak je to s likvidací dešťové vody, a zeptat se na možnost alespoň dočasného zachování původní chaty, která na pozemku stojí teď. Pro 4koly by tedy mělo platit, že pokud plocha střech (všech, co na pozemku jsou) nepřesahuje 50% celkové plochy pozemku, dá se voda "likvidovat" trativody. No hurá! Lepší nežli drátem do oka.

To samé pořekadlo platí pro řešení zachování dvou staveb na pozemku - je možné "vrátit" evidenční číslo původní stavby a zažádat o změnu užívání. To by naštěstí měla vyřizovat stejná dokonale vstřícná úřednice z odboru výstavby.

Naopak k úřednicím na katastru pro středočeský kraj se jen stěží dát říci něco dobrého - už když jsme jim před 14 dny volali, abychom zjistili, jak dlouho trvá převod nemovitosti na základě darovací smlouvy, "madam" na druhé straně sluchátka mi lakonicky sdělila, že "Ze zákona na to máme dva měsíce, pani.". Na otázku, jak dlouho to pak orientačně trvá v reálu mi řekla, že "to tak nějak vodpovídá - co Maruš, když teď doděláváme ten 8. leden?".

Dnes jsem tuto osobu potkala v reálu. Když jsem se v rámci praxe "dělej blbou ženu v nesnázích" při předávání tisícovky na poplatek, darovací smlouvy a formuláře návrhu na vklad zeptala, zda je takhle vše v pořádku, dozvěděla jsem se, že "To je váš problém no - to zjistíte, až vám to z právnickýho vrátěj nevyřízený, jestli to je v pořádku."

No jo, už jsem si skoro myslela, že v Benešově jsou všichni úředníci milí. Odjakživa jsem byla naivka...

Takže teď nám běží "nanejvýš" dvouměsíční lhůta pro převod pozemku a pak - pak to vypukne!

Žádné komentáře:

Okomentovat